جوان محکوم به قصاص، پای چوبه دار در زندان بندرعباس بخشیده شد

قتل یک دوست به خاطر کری‌خوانی



جوان 25 ساله‌ای که در جریان کری خوانی و رانندگی پرسرعت، جان یکی از دوستانش را گرفته بود با رضایت اولیاءم مقتول از پای چوبه دار بخشیده شد.

  

   

به گزارش صبح ساحل، سحرگاه بود و وقت اجرای حکم. درب سلول باز شد و جوان با پاهای بدون رمق راهی محل. صدای خش‌خش دمپای هایش بر روی موزاییک‌ها می‌پیچید. خاطرات مقابل چشمانش رژه می‌رفت، روزی که با دوستانش در ساحل دریا درگیر شده و برای انتقام‌جویی با خودرواش پشت سر موتورسیکلت آن‌ها به راه افتاده و ناگهان پس از برخورد با موتورسیکلت باعث مرگ یکی از رفقا شده بود ... تا چوبه دار راه زیادی باقی نمانده بود چشمانش به‌سختی می‌توانست اطراف را ببیند، نگاهی به آسمان کرد اصلاً باورش نمی‌شد که دیگرنمی تواند آسمان، خانواده و. را تماشا کند، نمی‌خواهد بالای دار برود زیر لب زمزمه می‌کرد ای‌کاش آن روزبه ساحل نمی‌رفتم، ای‌کاش هیچ‌وقت جروبحث و کری خوانی  پیش نمی‌آمد، ای‌کاش عصبانی نمی‌شدم،  ای کاش با سرعت رانندگی نمی کردم ، ای‌کاش او نمی‌مرد...

به‌ناچار از صندلی بالا رفت. خیلی می‌ترسید بیشتر آن چیزی که فکرش را می‌کرد حتی در کابوس‌هایش هم این‌قدر نترسیده بود، همه‌چیز برای اعدام آماده بود تا اینکه وقتی طناب دار به گردنش آویخته بود، نام خدا را صدا زد، نمی‌توانست به‌صورت مادر و پدر دوستش که به خاطر یک خشم و عصبانیت در زیر خروارها خاک خوابیده بود نگاه کند، چند ثانیه تا مرگ مانده بود التماس می‌کرد و اشک می‌ریخت و درخواست بخشش کرد... دادستان و معاون دادستان  و شورای حل اختلاف در محل اجرای حکم بودند دقایقی گذشت تا اینکه اولیاء دم مقتول رضایت خود را اعلام کردند و قاتل را پایین آوردند، باورش نمی‌شود هنوز زنده است و بخشیده شده است، با چشمان گریان به دست و پای پدر و مادر مقتول افتاد ...

    

بحث دوستانه شروع حادثه

کاظم شاهرخ نیا از اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس در این خصوص گفت: یکی از شب‌های آذرماه سال 98 چهار جوان که همگی باهم دوست بودند کنار ساحل رفتند در آنجا بحثی و کری خوانی  بین آن‌ها به وجود آمد و این موضوع باعث درگیری و زدوخورد شد، در این میان یکی از آن‌ها مورد ضرب و شتم دوستانش قرار گرفت. وی ادامه داد: 3 نفر با موتورسیکلت از محل دور شدند و یکی از آن‌ها با خودرو پژو با سرعت برای انتقام‌گیری پشت سر آن‌ها حرکت کرد، در این میان خودروی وی با موتورسیکلت برخورد کرد و باعث افتادن آن‌ها بر روی آسفالت جاده شد که یکی از آن‌ها به علت برخورد سر به کنار جاده جان سپرد. شاهرخ نیا افزود: راننده خودرو که باعث مرگ دوستش شده بود به قتل عمد محکوم شد، خانواده وی قصاص می‌خواستند تا آنکه در زمان اجرای حکم (چهارشنبه هفته گذشته) درحالی‌که قاتل بالای دار بود با تلاش دادستان و معاون و همچنین اعضا شورای حل اختلاف، خانواده از قصاص گذشتند.

   

رهایی 7 قاتل از قصاص

رئیس‌کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به رهایی این زندانی محکوم‌به قصاص با تلاش شورای حل اختلاف و اعلام رضایت اولیای دم گفت: در راستای اجرای اولویت‌های ۱۵ گانه مطرح شده توسط ریاست قوه قضاییه در ابتدای سال ۱۴۰۱ به ویژه تأکیدات ایشان در خصوص لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، این پرونده قتل عمد به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس ارجاع شد که خوشبختانه با پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان، اعضای شورای حل اختلاف و معتمدین محلی پس از برگزاری جلسات متعدد با حضور طرفین پرونده، منجر به سازش شد.

 مجتبی قهرمانی در ادامه افزود: این حکم قصاص قرار بود در زندان بندرعباس اجرا شود و خانواده مقتول تا آخرین لحظات بر آن اصرار داشتند که خوشبختانه با استناد به عفو و رأفت اسلامی رضایت خود را در پای چوبه دار اعلام کردند. این مقام قضایی خاطر نشان کرد: با اعلام رضایت اولیای دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومین به قصاصی که از ابتدای امسال از مجازات رهایی یافته اند در مجموع به 7 نفر رسیده است.قهرمانی همچنین، گذشت اولیای دم در این پرونده را اقدامی درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی از سیره ائمه معصومین (ع) برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس و اعضای شورای حل اختلاف در این خصوص قدردانی کرد.

غیرقابل انتشار: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها